Jag skickar ett litet meddelande igår kväll. Till Toppluvan. Skriver att nej,  det är inte snällt. Angående att han gör mej förvirrad.  Jag har fortfarande pms i kroppen,  men skriver att jag har haft det därav inget svar.  Och mitt I allt kan jag inte hålla mej.  Jag skriver att jag talade osanning,  för jag har visst inte sovit något alls. Jag har stirrat upp i taket typ. Sen skriver jag något som är lite för privat. Här. Något som vi pratade om. Något som jag blev arg på. Men inte sa något om. För det var ett jädra tjat om en grej.  (Och jag förstår inte ens varför vi ens pratade om det. Det har liksom inte ens ”hört hit”)
  I fall du (eller någon annan ) trodde det.  Definitivt inte. ”Någon annan” betyder att jag förstår att jag vet att hans kollegor i alla fall vet något. Om att vi har kontakt.  Även om han säger nix.
Han svarar såklart inte. Fullt förståeligt. 
Fredagen kommer. Jag är fortfarande ledsen över min gamla bekants bortgång. Cancer. Och jag vet att en hel värld inom den här branschen kommer att sakna. Men jag jobbar på. Fredagsfeelingen börjar komma.  Drar på musik på stereon. 
Toppluvan är fortfarande tyst. Och nä, jag orkar inte just nu. Tankarna går just nu på högvarv.  Gör om, gör rätt. Tänker jag. Från bådas håll. För jag blir så förvirrad. hela hösten.  Kör i hundraåttio knyck, sen… livrädd? Svårt att släppa in någon.
Jag står i dörröppningen och pratar med en kollega.  Vi skrattar lite om att vi har gjort fel. Skrivit fel. Vi står där ett tag. Han kommer. Han är nära. I samma sekund som han går förbi, går jag åt andra hållet.  Hämtar en ny lapp.
Under eftermiddagen sitter han med ryggen mot. Tio minuter senare bestämmer vi oss för att byta gardiner.  Han försvinner medan vi står på stegar och jag ser att två av hans kollegor pekar kollar på mej.  Pratar.  Då bestämmer jag mej.
När jag nästan är hemma skickar jag ett meddelande Hej. Hoppas du får en fin kväll och en kul aw. Kram. Sekunden senare får jag Tack, och detsamma till dej som svar.  En kram. Och en smiley.

I kväll dricker jag en eller två öl i stan.

