image

Jag låter telefonens signaler gå fram. Tills det slutar ringa. Inget svar. Försöker igen ett par timmar senare. Inget svar.  Karlar tänker jag. Vill han, så får han väl ringa upp. Ringer inte en tredje gång. Skickar inte heller något meddelande om att han får höra av sig. Utan låter det vara såhär på söndagskvällen.  Orkar inte ens analysera. Vill inte ha något drama, oavsett vad det är, eller vad han gör. Men det är han som får höra av sig. Vi kommer att ses i morgon. Både på dagen och på eftermiddagen på jobbet. Och jag hade velat prata innan dess.

Börjar istället se på säsong fem av Game of Thrones.
Låter mej själv försvinna in i serien. Byter bort vintertäcket i soffan mot en filt. Är ju plusgrader ute. Även om jag inte fryser inne vid minus ute. Beställer fyra böcker och nu gäller det väl att få läsa ut boken jag har haft liggande sen, ja jag vet inte när.
Kollar på den brittiska serien London spy på Svt1. Häller upp ett glas rött, för ja. Jag var sugen. Och min orkidé blommar igen efter två och ett halvt års uppehåll. What happens tomorrow? Vad hände så plötsligt att han inte svarade, när han så gärna ville?

