Visst är det underbart att få lägga sig bland rena lakan. Kalla rena lakan. En stund senare när jag ligger där plingar det till i mobilen.  Orkar inte gå upp och läsa.  Men jag vet att det är från honom. Redan då snurrar tankarna för han vet att jag lägger mej vid elva, och han skickar strax därefter.mMycket riktigt.  Såg att du ringt. Galen dag står det när jag sitter med surfplattan på morgonen med dagens första kaffe. Och jag vill inte vara sur. Jag vill inte. För allt kan hända. Så jag skickar Ojdå, vad har hänt?  När jag väntar på spårvagnen till jobbet. Trots att jag vet att han förmodligen fortfarande sover. Inget svar några timmar efter. Han har varit aktiv inne på messenger. Men inte läst. Känns stabilt det här. Verkligen. Jag skickar, kan inte hålla mej Ok, sååå viktigt var det väl inte att få reda på det och en blinkis. Inget svar tillbaka. Jag försöker ignorera det faktum att han ignorerar mina meddelanden medvetet.
Han dyker upp mitt på dagen, ler. Och jag skakar lite lätt leende på huvudet. Frustar.
På eftermiddagen dyker han upp igen. Gör en gest, och jag ger honom en grimas tillbaka. Tio minuter säger han något och jag Men, jaaa jaaaa och han skrattar. Innan han går igen säger han något till någon annan varav jag säger tycker du kan gå bort med den här istället för att tjöta. Han skrattar högt och blir lätt röd i ansiktet.

Jag slutar för dagen. Sätter mej I frisörstolen, får håret klippt. Inget meddelande tillbaka.
Skriver han något i kväll, kommer Tears and Pearls automatiska meddelandesvar ta hand om det.

