Måndag kväll. Ok. Att ha skrivit till honom i stort sett varje dag, (Ok med visst undantag för då och under förra veckan) att det gick från noll till hundra. Från hundra till… noll komma nio? Är det här liksom något som är att tagga ner , trots att han är på, trevlig glad på jobbet? Jag får absolut ringa men han svarar inte när jag frågar om något har hänt dagen efter.  Han är glad på jobbet.  Men har fortfarande inte svarat. Eller ens läst mina meddelanden! (Ok, han har ju sett vad det står, men ej varit inne) Ta det lugnt? Eller va fan är det frågan om?
Skriv det då. Nä, inget svärande, men nu börjar jag bli lite frustrerad. Fast ändå hyfsat lugn, hur nu det går ihop. Min förklaring var ju i alla pms, som han fick skrivet till sig. Om han är trevlig i morgon, glad utan att ha svarat? Vad gör jag då? Fråga om han spelar svår? Alltså, jag vill lära känna den här freaking jädra karl’n.

Tisdag. Mycket riktigt kommer det ett meddelande en kvart efter att jag har lagt mej. Då jag har mobilen på en stol vid fotändan av sängen så reser jag inte ens på mej, utan väntar tills morgonen efter.
Jag läser meddelandet när jag sitter på bussen. Innehöll en smiley och en tulpan. Så jag skriver: Hej och välkommen till Tears and Pearls automatiska meddelandesvar. Teard and Pearls kan inte svara för närvarande. Var vänlig svara på följande frågor. For english press one. För att repetera tryck två.
1. Favoritfärg? 2. Öl eller vin? 3. Försöker du spela svår, genom att medvetet inte svara? 4. Syns det att man är aktiv på messenger? 5. Går det bra? 6. Favorit plats på jorden? Sen skickade jag ett gäng emojisar så att han inte skulle se vad som stod i första. Ja, just nu är jag lite Putt. Tanken vat att inte svara alls. Men det går ju inte att hålla sig. Såg honom nyss utanför fönstret. Fortsättning följer.

