Snart börjar House of cards igen. Och inte mindre än Joel Kinnaman ska vara med. High five på den.  I eftermiddags fick jag en liten pratstund med Ynglingen. Nu var det ett tag sedan.  Och förra torsdagen när vi sågs var ju jag pms-ig och velig. Igår gick vi om varann.  så det var kul att ses en stund att prata. Känner mej väldigt bra idag, har dock kliat lite väl mycket i fitty hela dagen. Oklart varför.

Ni vet det där Vänner avsnittet där Rachel vet om Chandlers och Monicas förhållande och inte vill säga något, utan vill att Monica ska säga det rakt ut? What’s up with youuu, anything in your life? Mmm. Så är det lite på jobbet nu. Igen. det har vaaaarit lite för lite uppdateringar nuuu.
Vi har inte setts så mycket idag. Jag och Toppluvan. Men vi sågs lite, med en kollega någon meter bakom. Han ler stort, jag ler. Och sen börjar han prata lite om jobbet. Hur vi måste börja med vissa saker (som vi gör, men inte borde. För det borde ligga på samtliga chefer. Att alla ska ta tag i den här frågan mer.) Kollegan kollar. Och efter lunch berättade jag lite om vad som hänt. Att vi mailar mer. Pratar i telefon. Vi har träffats. Va? Har NI träffats?
Gjorde klart för kollegan att jag vill inte att vi blandar/delar info med de andra utanför mitt jobbs gränser. Det stannar här. Vad han säger ”därute”, vad han gör. Vad han delar för info till hans kollegor är hans sak. Berättade för en annan också, men hon sa att hon redan visste. Hon hade förstått. Och det var väl därför jag Berättade också. För det syns. Har jag fått höra.
Och jag förstår henne. Jag hade också fattat misstankar.

Snart är det helg. Och både fredag och lördag är uppbokat. Känns bra. Känns härligt. Och det här med att det var sol och helt vindstilla i eftermiddags var ju helt fantastiskt. Till skillnad från igår, då Göteborg visade sitt rätta jag. Storm. Och regn. Puss.

