img_20160207_131819.jpgKvart i elva låg jag i sängen igår kväll. Meningen var att börja läsa del fyra ur Sylvia Days böcker i Crossfire-serien.  Fick ett nytt bokpaket förra veckan, och igår eftermiddag efter jobbet läste jag ut den bok jag hade läst och haft liggande väldigt länge. Det var härligt att för en gångs skull bara sitta i soffan med en kopp kaffe och ha det tyst omkring mej. Jag läste inte igår kväll. Jag slocknade direkt. Första fredagen på flera veckor jag är hemma en fredag, och det märktes att kroppen gillade det. Jag har gjort det till en vana att ha en vilodag från träning på fredagar, oavsett vad som händer eller inte händer.  Träffa folk. Eller bara vara hemma. Har letat ett tag efter en x-kilos Kettlebells.  Läste ett sms från Ynglingen nu, och han har hittat den. Så han tar fram den nästa vecka. Vill testa en tyngre, men har bara hittat de som är ännu tyngre. Men idag tar jag den vanliga jag använt nu det senaste. Min kollega som är, har varit sur har börjat mjukna upp. Visste inte att hon kunde bli så här. Men tydligen har hon varit sån här innan. Tre stycken av de andra har haft problem med att hon varit sån, och haft samtal med henne och chefen. Hon är även den enda som har problem med språket lite granna också. Jag märkte ju att hon var sur på MEJ efter ett dygn. Då skällde jag ut henne och sa att om hon inte ens kunde säga vad felet var, inte kunde prata med mej, bara skälla och påpeka fel, kunde hon lika gärna hålla käft. Sen gick jag. Igår märkte hon väl att ingen av oss bryr sig längre, att hon är sur, tyst och går med hörlurar på sig. Kvinnan är femtiotre fyra fem eller något. Vi andra håller på att fylla en good feeling ”Jobbets fredagslista ” på Spotify. Och var rörande bestämda om att man kan ha olika åsikter, vi är olika individer, men vi pratar om det. Sen är det bra. Om man är oense om något. Snart gymmet. Puss.

