Vi har skrivit under hela veckan. Jag har varit glad att se honom.  Han har varit glad att se mej. Vi har lett. Vi har skrattat. Hela veckan. Förutom i fredags.  Då han verkade grinig.
På lördag kväll kom ett meddelande. Jag vill gärna ses en annan dag.  Det enda jag skrev var …….?? Alltså……
Sedan stängde jag av både mobil och surfplatta.  Kollade klart på Melodifestivalen och sedan QX-galan.  Drack en whiskey för mycket.  Snyftade. Inte en enda förklaring till varför han ställer in. Och nu är det bra. Räcker det nu? Vi får se om vi syns på måndagen.  Sportlovsveckan är här.  Kanske är han ledig, och han har ju sonen.
Jag loggade in på dejtingsajten förra söndagen.  Mest som tidsfördriv. För jag har inte mailat med någon alls. Kan nu pausa igen.

Jag skickar ett meddelande till honom. Där jag skriver Utan en endaste förklaring till varför ställer du in. Väldigt lågt. Du är på under hösten. Du kör i hundraåttio knyck. Det var du som föreslog söndag. Förlåt, jag måste bara fråga. Vad är syftet med mej? Jag får inga svar på frågor. Du berättar inget om dej själv?
Ville du bara få mej dit du ville? Var det bara det som var syftet? Att få mej intresserad av att lära känna dej? Att få mej dit du vill? Varsågod, du lyckades. Du är online på dejtingsajten, men Skiter totalt att svara på en lätt fråga från mej. Jag förstår inte vad du vill. Ha en bra söndag.

Han svarar nästan med en gång. Tror du att det är mitt syfte? Och online på dejtingsajten innebär inte att jag är inne. Och det är mitt val. Vill du vara bitter är det ditt val.

Jag skriver tillbaka Jag bryr mej inte om dejtingsajten på det sättet. Anledningen till att jag pausade från början var att jag är trött på att hänga där. Menar bara att det känns fruktansvärt konstigt att du vill ses, sen ställer in. Utan en endaste förklaring. Och jag förstår verkligen inte vad du vill. För mej som person är det viktigt att kunna ha en kommunikation med varandra. Jag har liksom inte fått chansen att prata med dej. Har inte fått chansen att se vem du är. Även om jag vill. Och det känns jobbigt. Jag är inte bitter. Är mer åt ett annat håll.
Och nej, vi har inte lovat varandra något. Vill jag gå på dejt med någon annan. Så gör jag det.

Han: du gör som du vill. Vill inte skriva mer nu.
Jag: Orkar heller inte tjafsa. Du blir bara arg. Ha en fin söndag. Även om det hade varit kul att ses.

