img_20160220_103225.jpgNär jag vaknade på lördagsmorgon ville jag inte ens gå upp ur sängen. En titt på vädret och jag ville inte gå ut ur lägenheten. Snöblandat regn med mycket blåst och stora flingor, skulle få vem som helst att av vilja stanna inne. Men sagt och gjort. Jag tog på mej kläder och fick utstå en hel del oväder, förutom när jag satt på kollektivtrafikens fordon. Väl hemma i huset på ön blev det kaffe och en bok i soffan. Och resten av dagen och kvällen. img_20160220_172605.jpgMelodifestivalen på tv.n och ett par glas vin med mamma och pappa. Bättre stämning än förra gången jag var ute på ön. Då hamnade jag och pappa i bråk. Och jag tror att han tog åt sig rejält efter den decemberkvällen. Vaknar upp till en söndag med sol och lä på verandan. Pappa tävlade det han tävlar i på söndagsförmiddagen, så jag och mamma slår oss ner i köket. Pratar med varsin kaffe i handen. Om träning, om träningskläder, om allt annat. Berättar vad som har hänt de senaste veckorna. img_20160221_173650.jpgJag får lite små växter som jag ska plantera hemma. Bland annat aloe vera. Vädret slår om från sol till regn lagom till hemgång. Lä utanför huset. Femtio meter bort är det blåst. Och regn. Väl hemma tar jag ner kökslampan. Inser att jag borde fixa, och lägga ner mer energi på köket än förut. Lyckades ju inte när det kom till att borra upp hyllor. Vilket måste fixas ändå. Och att ta ner lampan som redan satt där när jag Flyttade in, är ett steg till att köpa en ny.

