image

För ett par veckor sedan hade mitt hus en vattenläcka.  Förra veckan insåg jag att min kyl/frys hade gått i sönder. Ringer fastighetsskötaren och säger att jag behöver en ny. Den är ju väldigt gammal sa jag. Ja, jag ser ju här att den är gammal, men inte äldst säger han i telefon angående kylen som troligtvis är från stenåldern. Det visar sig sedan att reservdelarna har utgått. Fick en lånekyl så länge, och nu på förmiddagen kommer ett par killar med en ny kyl/frys. Grejen är den att den gamla kylen är väldigt hög, plus ett överskåp på. Drar man ut kylen så finns det ingen färg vare sig bakom eller i taket där kylen står. Något som jag insåg förra sommaren då jag skulle ta bort överskåpet.  Så den pytte pyttelilla vita färg jag hade kvar i ett skåp fick jag använda att måla en fyrkant i taket med, plus lite på väggen. För den nya kylen är förhoppningsvis lägre än kylen från stenåldern. (Har jag tur, kanske Micron kan stå ovanpå)  Kommer säkert se bättre ut än innan, men får nog köpa lite mer färg. Hellre vitt plus vitt, än som det var innan. Igår beställde jag nya gardiner till köket. Taklampan är nu nere i förrådet i källaren. Skulle behöva åka till Ikea. Men jobbigt när man inte har bil att frakta lite större saker med som är jobbiga på bussen.

