image

När jag står på crosstrainern kommer den engelsktalande mannen in. Vi hälsar och pratar en stund. Jag kör på som vanligt. Ökar leveln tre snäpp i slutet. Gör magövingar med Kettlebells där jag har avancerat, ökat på styrkan med några kilo. Jag kör ben, rygg, axlar. Han kommer fram till mej och frågar om jag ska köra den liggande benpressen med fria vikter.  Och visst,  om han är med och hjälper till.  Han hjälper till att sätta på vikter.
Att påminna mej om det där med att inte sträcka ut benen helt. Han säger you Need some more weight on this one. Jag ler och säger allright , bara jag kommer upp sen. Handlar, och glömmer för tredje gången den här veckan att köpa tamponger. Det viktigaste innan nästa vecka. Ska det vara så svårt? Blir ett besök på Pressbyrån innan jag möter upp Jen för att ta en öl på en ny pub tidigt i kväll.

Jag funderar smått på att köpa ny soffa. Innan sommaren i alla fall. Min nuvarande börjar bli gammal och jag vill ha en ny fräsch. Mörkgrå i tyg är det som har funnits i mina tankar i ett par år nu. Lite mer sparande först, för det kommer ju en sommar också.

