Jag ställer klockan på lördagskvällen för att vara säker på att komma upp i tid.  Då och då vaknar man ju tidigt,  men ibland känns det som om man aldrig vaknar om man inte låter tekniken göra sitt. Traskar in i köket för att brygga kaffe och bestämmer mej för att måndag efter jobbet är det jag som åker och handlar vit målarfärg till köket.  Som redan är vitt, men som mellan diskbänk och kyl behövs fräschas upp. För där målade de aldrig tydligen,  det där paret innan mej. Och med nya gardiner, microvågsugnen som står på en turkos caféstol under bänken blir det snyggt. Inte så mycket grejer på bänkarna med andra ord.
Still Need go to Ikea också. Some day.
Och så tänker jag att när jag köper en ny soffa, så kan ju divan/schäslongdelen på min nuvarande bli min efterlängtade läshörna på balkongen.  Med lite nytt tyg och så.

Är på gymmet precis när de öppnar och när jag går därifrån lite mer än en timma senare har jag visst gjort ett HIT-pass känns det som. Men känns bra. Är kanske på g i alla fall nu.
img_20160228_154443.jpgÅker in till stan, möter upp ena bror med familj på Haga Nygata in på ett fik med underbara tapeter, med olika färger på kopparna och fina gamla stolar och bord. En kaffe latte och morotskaka. Nyheten jag får är att jag ska bli faster en gång till. I september. Jag jublar samtidigt som jag säger till brorsonen att från den här magen lär det inte komma ut någon kusin tyvärr. när han säger att det är en bebis i mammas mage. Vi dricker upp våra kaffe, och festisar. Promenerar längs Nygatan in i små butiker. Kollar inredning. Kollar leksaker. Och det är dags för dem att åka till nästa ställe för att träffa vänner. Jag ställer mej i solen ett tag. Låter solen få värma mitt ansikte. Drar djupa andetag. Glad att det är sol. Lite varmt. Bara i solen dock. Åker hem. Tvättar av smink och drar av mej den svartprickiga klänningen. På med slapparkläder och brygger en kaffe till.

