Strax före klockan sex på fredagsmorgonen ser jag mej själv i spegeln.  Ena ögat är svullet,  mer än det andra. Det tar ungefär hela dagen innan svullnaden är borta. Och trots att människor runt omkring alltid har trott att jag är sex sju år yngre än jag är. Så har ansiktet just denna vecka bevisat motsatsen.  Även kroppsligt har åren jag har bakom mej, just denna vecka sagt sitt. Efter en lite smått rolig händelse på eftermiddagen på jobbet åker jag hem. Ett stop innan för att handla nya läsglasögon. Visst, där kom åldern. Igen.

image

Drar ner dragkedjan på skorna jag inte har använt på över ett år. Drar av mej tröja, jeans. Underkläder åker av. Spotify spelar Chris Stapletons Tennessee Whiskey. Gillar tonerna. Gillar känslan. Jag fixar kroppen. Känner mej som en ny människa. As always. Ansa. Raka. Skrubba. Inpackning i håret.  Spotify har bytt låt för ett tag sedan.  Och Iyeoka.s mörka röst sjunger Simply falling. En artist jag precis har hittat. Väljer en jordgubb och vanilj bodybutter.  Huden tar tacksamt emot den hjälp den får. En varm kopp kaffe. Läsglasögon på. Slapparbyxor,  bh.n hänger kvar den jag hängde den. Och jag placerar mej själv i soffan.

