Jag tog tag i den där vita väggen i köket, mellan diskbänk och kyl som behövde fräschas upp. Som är vit,  men inte likadan som alla andra väggar.  Målade, samtidigt som jag bestämmer mej för att jag kommer att ringa den där mannen till våren, som kan tvätta de inglasade fönstren på balkongen. Även om de fyra stora fönstren kommer att vara tätt intill varandra. Vill ju inte riskera att dö själv liksom. Tänk den dagen om en månad eller så. När man kan börja städa på balkongen. Tänk den dagen när jag köper en ny solstol. Tänk den dagen när jag fixar en läshörna där ute. Ny duk. Växter. Sommarbelysningen som fortfarande sitter uppe.

Tankarna går vidare till veckan som har varit.  Hur den har utvecklats. Till lite bättre än innan. Hoppas på en fortsättning på det här. Tänker på det roliga när hans ena kollega vinkar till sig mej, säger Toppluvans namn, och snurrar med fingret mot huvudet. Och sedan pekar på Toppluvan. Jag ler och nickar. Hans kollega ropar på Toppluvan, pekar på mej. Surrar med fingret mot huvudet igen. Och pekar på Toppluvan.  Jag ler och nickar övertygande mot honom.
Toppluvan ler med lite rött ansikte och styr sedan stegen mot utgången.  Där vänder han sig om. För att sedan vända igen och gå.

Och jag irriterar mej själv då jag sjunger vi ska bada nakna på Sergels Torg. utan att tänka. Varför just denna låt för? Jag lägger mej på golvet och gör stretchövningar istället.

