img_20160319_180858.jpgJag gillar verkligen loppisar. Tyvärr blir det alldeles för sällan då jag aldrig kommer i väg. Ingen bil ifall man hittar något stort att handla. Det är väl en av anledningarna. Men snart någon dag ska jag kolla in en ny secondhandbutik som precis har slagit upp portarna. Jag duschar, fixar smink tidigt på lördagskvällen. På med klänning och det är lite lustigt att en av fultrosorna passar bättre till den här klänningen, än de andra. Planerade ingen bortamatch så spelar Ingen roll. Och inte var det ett par av Bridget Jones mormors trosor heller. Solen skiner för fullt på balkongen. Och det är så ljust ute att man glömmer liksom av att det är snart dags att gå hemifrån. img_20160319_230403.jpgVi börjar med en öl på en pub. En god öl. Mycket skratt och prat. Vidare till Byns Bistro för mat och mer öl och vin. Det är en lugn kväll. Trevlig kväll. En massa prat i gott sällskap. Vi är alla singlar och den gemensamma nämnaren är männen i livet, antingen frånvarande eller undrande. När jag kommer hem drar jag av mej klänningen. Den faller till golvet. Strumpbyxorna hängs upp på ställningen i sovrummet som är en ställning av en kvinnokropp. Jag tar på mej målarkläder. Häller upp vitt vin i ett vinglas. Sätter på Spotify och börjar måla. Söndag morgon och jag vaknar av mej själv. Träningsväskan är packad för träning med Ynglingen tidig eftermiddag, och jag undrar lite vart vi ska äta någonstans efteråt. Ett par timmar kvar. Kanske ska jag måla lite till. Kanske ska jag färga håret.

