Det är väl prat mellan mej och Toppluvan. Så det är ju bättre än innan. Det går framåt. Vi är så olika. Jag har förstått lite hur han är under dessa månader. Och det utan att vi ens hann speciellt mycket. Jag går runt och snurrar med en handduk i fredags, han tittar på mej och rynkar undrande på ansiktet. Jag går mot honom och drämmer handduken på en bänk. Kadisch! Jag kan vara ganska så hård. Och tuff. Säger jag. Hahaha, jag vet det. Skrattar och ler han. Jag har ju varit beredd ett tag nu att lägga allt tjafs och drama bakom mej. Kanske är det lite svårare för honom. Jag vet inte. Eller så kanske han inte bryr sig. Alls. Dock är jag ju som jag skrivit innan,  en person som måste och mår så mycket bättre när man tar i hand och bygger upp en bra relation igen. Men det går framåt. 

För tjafset är ju kommunikationsproblem. Jag skriver till honom att kanske vore det bra om vi hissar ”vit flagg”. Att det kanske kan bli som förr igen.  Ha en fin solig helg.  Så nu vet han om det i alla fall. Att jag vill dra ett streck över det här. Något som jag har känt att jag har varit tvungen att säga till honom. Men inte funnits en chans till. Jag fick frågan i helgen av mina vänner om jag skulle kunna tänka mej att bortse från det som hände och om Toppluvan skulle känna något, om han inte är helt omöjlig. Om jag skulle vilja ge det ett försök, eller om jag tror att det är helt kört,  från min och från hans sida. Vad han tycker eller känner i nuläget vet jag inget om. Bara hur hans kollega kommer med saker. Säger saker.  Men det är ju hans kollega det. Jag vet inte ens om han dejtar någon.

Så jag säger jag hade inte brytt mej om det här var en man från en dejtingsajt eller någon jag träffat ute på krogen.  Men nu är det såpass nära inpå. Jag Tänkte utanför boxen, vågade. Jag körde med öppna kort hela tiden, viljan om att lära känna. Det var därför jag tänkte angående fb. Jag satte ner foten när jag tyckte att det inte kändes bra. Och visst vill jag lära känna. För jag hade verkligen roligt. Men kommunikationen är ett måste. Och jag menar inte det där att man måste höras av varje dag.   Och kan inte han, eller inte vill. Ok. Trist. 

