Hemma i soffan efter ett par timmar i stan med Ynglingen. Solen lyser mej rätt i ansiktet där jag sitter med väskor, i en varm jacka och halsduk. Tänder en cigg I väntan på honom. Är rätt så tidig,  för jag lyckas alltid komma för tidigt till saker.  In på en träningsanläggning som jag inte har varit på innan. Med nyaste High tech på maskiner, löpbandet och crosstrainer. Och Hmm.  Alltså, kunde inte köra i takt på crosstrainern. Kändes som om ena benet och foten hamnade i otakt hela tiden.  Ställde mej på ett av löpbanden (två olika slags löpband) solen lyste mej rakt i ansiktet och fick känslan som jag brukar få på somrarna inneHemmagymmet när det är trettiotre grader utomhus. Värmeslag.  Eh, näpp.  Går av och kollar in styrkemaskinerna. Och de kändes för klumpiga och stora. Jag tror du är lite rädd för att använda dessa sa Ynglingen när han började höra på min röst hur den lät. Men fine. Jag ska ge denna träningsanläggning en eller två chanser till. Men inte nu.  Utan till hösten. Efter träning och dusch åker vi en sväng för att äta. Och tror inte jag behöver äta på ett par dagar nu. Matkoma. In i en affär för att köpa mer målarfärg. Hinken är inte slut, men alltid bra att ha hemma.  Funderar lite på om jag ska måla om den stora byrån i vardagsrummet  (nu när jag ändå ska köpa ny soffa, som blir mörkare än den jag har idag) Betsade ju den mörk mahogny för snart fyra år sedan.
Och har f o r t f a r a n d e inte köpt nya knoppar till den. Och jag har ju ändå två tv.bänken och soffbordet i mörkt trä, så det jämnar ju ut sig.

