img_20160325_185629.jpg Regnet slutade falla när jag steg ut genom min port. Solen börjar titta fram. Och den lyser hela vägen genom spårvagnsfönstret, genom halva stan tills jag går av och E.L möter mej med en kram på en hållplats som ligger lite i lä. Men ändå så centralt. Kliver in i en liten lya. Helt nyrenoverad med en gigantisk balkong. Där ligger min fyra meters långa balkong i lä. Men smakar det så kostar det. Vi vispar våffelsmet. Skivar jordgubbar, vispar grädde och jag tar fram det sista jag fick ur min Bag in box. Hon är inne i en rosa kärleksbubbla. Tre veckor med sin pojkvän. Och hon är kär. Men jag får stoppa henne när hon börjar prata om vad Han säger. wow, s t o p p , det har bara gått tre veckor! Och jag inser att lika väl som jag säger att Ias hemlis är något av en storasyster för mej, har jag blivit en plaststorasyster för E.L. Även om vi inte syns så ofta. Tio år yngre och jag vet mycket väl. Hur hon är.

img_20160325_204237.jpgVi traskar ner ett par kvarter. In på en terass. En öl och vi fortsätter prata och kärlek. Män och sex. Jag låter henne vara i sin underbara bubbla. För det är klart hon ska få vara i den. Men kommer med lite tankar om framtiden och ber henne ta det lugnt efter att fått höra mer om den underbara killen. Jag åker hem efter att vi kramats hejdå. Vaknar upp tidig lördag och innan gymmet ska jag in på apoteket. Måste handla på mej en del saker. Den engelsktalande mannen Mailade igår och frågade om jag skulle träna. Så vi får väl se hur mycket jag orkar idag.

