Jag tränar på lördagsmorgon. Känner mej stark. Och bra. Svettig ställer jag mej nere i förrådet i källaren. Flyttar saker, möblerar om.

image

Åker i väg på eftermiddagen och äter blåbärspaj med världens godaste vaniljsås. Som senare utökades med ett två glas vin.

image

På söndagsförmiddagen möter jag våren. Handlar saker jag borde tagit tag i för länge sen.

image

Gammal lägenhet med få kontaktuttag. Ett fiberhus där tv, tvbox och router hör ihop. Ogillar sladdar på golv. Sladdar överhuvudtaget.

image

Fixar sladdar, bort från golv. En sak till att köpa. Sen bra. Spikar upp skarvsladd ordentligt för golvlampan vid soffan, på andra sidan vardagsrummet. Tvbänken färdigmålad. Behövs dock penslas på en gång till lite varstans. Inte riktigt så nöjd som jag borde/ville vara med den heller.

image

Bäddar rent med nyinköpta lakan. Och nu är det bara att fixa den där taklampan till köket jag köpte förra helgen. Bestämmer mej för att inte dra i väg till gymmet. En kaffe på det? Och promenad.

