Det är kanske dags att köpa nya hörlurar. Även knivar till köket har jag märkt. Vispskålar, bakform kanske.  Gjorde mej av med mycket när jag flyttade.  Sånt som jag inte ville ha med mej. Och nu när jag har fixat med lite mer målning i kök, känns det bra att uppdatera. Verkar som om det är under vår och sommar som jag ”fixar” hemma.
Så det blir morgondagens projekt. 

Även träning. Och kommer nog att åka till gymmet näst närmast. Det känns konstigt att åka dit igen. Efter att ha varit borta därifrån en tid.  Men just nu bojkottar jag hemmagymmet. (finns en anläggning nära jobbet också) De har gjort det så att det som blir bättre för andra, blir sämre för andra. Vad gäller allt i princip. Fult Och oproportionerligt. Kände mej otroligt ledsen när jag sms.ade Ynglingen om detta häromdagen. Vill inte gå in på vad jag skrev, men jag får se hur det blir till hösten. Om jag är kvar,  eller om jag byter till en annan träningskedja som jag faktiskt har krypavstånd till.  Och bara att ens överväga att byta träningskedja.  Då går det lite för långt. Visst, jag kanske vänjer mej. Men tror inte det bara är jag, angående vissa maskiner. (Hörde lite vad någon sa, angående vad andra tyckte) hur det ser ut. Obekvämligheten. Och så vidare.

Ska även komma på vad jag ska baka/laga till valborg. Och det måste jag vara klar med senast torsdag kväll. Har inte tid vare sig fredag eller lördag dag att fixa.
Så något som går att frysa in blir det.

Fick reda på att jag har arton komptimmar att ta ut. Ska planera in någon dag när jag kan gå tidigare. Kanske en tripp till Karlsborg? Var länge sen. Eller bara sluta jobba klockan elva tolv och ta det lugnt? Snart Kristi Himmelsfärd. Och en är ledig i fyra dagar. Jag slipper jobba klämdagen. För även om det är lugnare då, är det skönt att vara ledig.
Att inte vara på jobbet.
Härligt.

