Jag tog mej i ķragen. Fixa smink och på med svarta strumpbyxor kjol och linne. På med varmfodrade stövlar ifall vi skulle vara ute. Möter upp fd kollega/granne M med familj på vagnen. Plus hennes svägerska J (också gammal granne) med barn. Hem till Jen där vi är fler. Ungarna springer ut med en gång. Regnet duggar tätt och vi vuxna stannar inne. Fixar lite förrätt.img_20160430_182934.jpg Dricker en öl. Någon dricker ett glas rött. img_20160430_183131.jpgVi pratar ålder och jag säger att jag hade ingen trettioårskris, men kommer på mej själv att känna att fyrtio börjar kännas. Johoo, säger M.s svägerska J. Det hade du visst det. Jädrar vad du hade kris. Måste ha glömt bort. Jaha skrattar jag. img_20160430_194351.jpgVi äter god varmrätt som K och H har fixat. Vi pratar spökvandringen som är nästa vecka. För fyra av oss. Nio vuxna och fyra barn. img_20160430_194109.jpgSom stojar, skojar och inte vill gå ut och kolla på majbrasan. Barnen vill inte. Då stannar vuxna inne. Äter dessert. Dricker kaffe.  En öl till.  img_20160430_204935.jpgKlockan är bara strax efter tio när jag är hemma. Men å andra sidan gick jag hemifrån tidigt. Tvättar av smink. Lägger mej direkt i sängen och läser. För första gången på länge tidigare än en vardag. Denna veckan gjorde sitt. Vaknar vid åtta en söndag som är första maj. Faktiskt är det sol idag. Och jag ska snart komma i väg till gymmet.  Något som det slarvats med denna vecka.

