Den ķänslan som infinner sig när man har varit ärlig och rak. Rakt igenom från första stund. Om allt.  Vad man vill. Tankar.  Känslor. Funderingar. Säga stopp. Sätta ner foten. Fortsätta att tycka. Tänka. Beskriva. Jag har nog aldrig varit så här ärlig om vad jag känner tycker och så vidare.

I mitt sista sms för en vecka sedan beskrev jag vad jag inte brukar göra, och vad jag brukar vid en första träff. Vissa saker inte med vem som helst. Hur jag upplevde hans sätt angående brevet. Att jag inte gör sådant vanligtvis.  Skriver ett brev. Utan brukar inte bry mej om vi träffats någon annanstans. Fast det hade vi inte gjort. Träffats någon annanstans. Inte från min sida. Skrev jag.

image

Mitten på förra veckan verkade han sur. På ett ilsket vis sa han Tack och lite till. Till mej, som stod långt bort, och knappt noterade honom. Vad har du att vara sur för tänkte jag. Du borde väl vara glad och lycklig . Kanske hörde han något en stund tidigare. Som sagts till någon annan…. Vad vet jag. Reaktionen och blicken kom lägligt i alla fall. Just the way I wanted to see. Även om det egentligen inte var meningen.
Jag menar, skriver han att han inte är singel. Då släpper jag. Visst blev jag ganska så paff. Och lite ledsen. Men skulle jag bli svartsjuk? Spelar ingen roll om hans kollega M såg ganska så förvånad ut, och sen spricker upp med ett leende, när jag frågade om detta.
Jag vill inte ha någon som inte är singel, eller inte vill ha mej.

Jag såg hans blickar hela förra veckan, de sista dagarna. Utan att ens vara nära. Men ignorerade honom. Var tyvärr lite dryg mot honom när han kom fram och frågade en sak i fredags. (Men hade hjälpt hans kollega med samma sak ett par minuter innan) Eh, näh sa jag. Och vände mej om.
Känner inte riktigt för att vara glad mot honom, om han inte kan vara glad och försöka vara trevlig mot mej. Och förbättra sitt rykte och status.
Dock var och är jag glad och leende mot hans kollegor. Och de mot mej. För inte hålls det tyst om något inte. Det glappas rätt så friskt.

Dagens träningslåt: Freestyler – Bomfunk Mc’s.

