För att skingra tankarna städar jag. Jag gör det jag ska, sen städar jag. Högt och lågt. Tankar bort.  Jag ligger. Jag kryper. Jag klättrar upp på pall. Jag skrubbar. Jag spolar. När jag är färdig är jag blöt från topp till tå. Och jag klappar mej på axeln för att jag alltid har handduk, duschgrejer, rena strumpor och trosor i omklädningsrummet. En snabb dusch och jag är ok. Bättra på smink någorlunda. Försöka få håret att se ok ut. Byte av arbetskläder.
På eftermiddagen åker jag buss rakt över stan. Genom ett regnigt Göteborg. Bryr mej inte om paraply då jag promenerar till H&M för att handla det som snart tar slut.
image

In på möbelaffären, beställer och betalar soffan som ska komma vecka tjugo. Äntligen.  Hade gärna köpt en med två divaner, men får då byta sida i vardagsrummet. Och handla långa, och dra kablar från tv, tvbox, och router då allt hänger ihop. Orkar inte. Plus måste ha lite space mellan dörröppning  soffa och balkongdörr. (Där soffan är nu)  Får köpa en till fåtölj. img_20160503_173804.jpgFörra veckan började jag tråckla svart tyg på tre av de stora kuddarna i min nuvarande soffa. Ena soffdelen ska ju ut på balkongen.  Schäslong med ryggstöd. Äntligen kan jag börja planera balkongen för vår och sommar. Även om det funnits i mitt huvud en lång tid. I morgon eftermiddag sätter jag mej i frisörstolen.

