Jag ser på serien Suits just nu. Ytterligare en serie jag inte började följa från början för ett par år sedan. Häromdagen slog det mej att Patrick J Adams som spelar Mike Ross i serien är slående lik Blicken som jag dejtade långt way back. Tvåtusenåtta närmare bestämt. Jag skulle fylla tjugonio. Han trettioåtta. Så lägg till några år på nacken, och det är ganska så likt. Blicken var som många andra. Blev rätt så sur när man inte ville som honom. nej, jag kan inte åka över halva stan nu sent på kvällen när jag ska upp noll fyra trettiofem i morgon bitti. Men annars var det rätt så bra. En kväll testade han väl mej. Från att ha gått till att säga världens finaste ord. Från att puss puss puss. Till att två dagar senare ringa och säga att ”han har flickvän” (när hände det?) , och att han är världens lyckligaste. Jag blev så klart ledsen. Och grät. Mycket. Jag glömde bort honom över sommaren. Träffade män på krogen. Hemmamatch. Bortamatch. Och så vidare. Tre månader senare ringer han. Säger att han är i närheten. gått på en promenad han står utanför mitt fönster. Säger att han aldrig kommer att träffa någon. jodå säger jag. Och bad honom tyst dra åt helvete eftersom klockan var efter halv tolv på natten.

