Om det nu ska regna, så kan det väl ändå regna från väderstrecket väster eftersom jag har eftermiddags och kvällssol tänkte jag när jag kom hem. Hade för en gångs skull dragit igen alla balkongfönster i morse, så de kan få en rejäl skvätt regn på sig. Då jag kanske inte kunde rengöra dem jättebra för ett par veckor sedan.  Vill ej dö när jag tvättar fönster.

Jag skulle tränat i eftermiddag, då jag inte kommer att vara där, vare sig lördag eller söndag. Kände att jag måste slash var tvungen. Kom på att jag hade en del att göra, så det får bli en powerwalk i skog, berg och vid vatten på söndag förmiddag.  (Eller orkar jag söndag kväll?) Troligtvis åker jag ut till ön redan i morgon eftermiddag istället för söndag förmiddag.
Kan behöva avkoppling. Kan behöva komma ifrån stan.

Pratade en sväng med hans kollega M ett par gånger idag.  Innan han gick mitt på dagen kändes det som om han stannade sig mitt i en mening, och bara gick. Nåväl. Han är snäll.

Så åkte hem från jobbet, där vi har haft polishelikopter flygandes väldigt lågt utanför fönstret, på grund av skjutningen i centrum tidigare idag. Lite skrämmande.
In i duschen efter att ha städat badrum. Skrubb, rakning och allt annat som behövdes. Inpackning. Hårolja. Till slut en väldoftande bodybutter. 
En varm kopp kaffe och jag sitter i soffan.

