Andra långdagen, Hammarkullefestivalen, Summerburst. På en och samma helg.  Och Danmark.  Varför ska allt alltid vara på samma helg?  Förr i tiden låg alltid Andra långdagen första helgen i juni. Men Danmark. img_20160528_093208.jpgFrukost på båten är lika med räksmörgås, kaffe och en Tuborg. Sen mer öl. En i vårat sällskap visste vem min mamma var, från Sahlgrenska. Sen mer öl. img_20160528_191609.jpgI land i Danmark för att snabbt äta. Salongsberusad.  Fick tillbaka mina solglasögon som jag glömt på ett bord en lördagskväll. Glömde dem på ett bord i Danmark i dag.  Kommer att minnas de fina solglas från H&M för sjuttionio och nittio. Som aldrig fastnar i håret. När man sätter dem på huvudet.  Snabbt på båten igen.  Mer öl. Jisses. Fan. Det är lugnt.  img_20160528_191546.jpgMen mer öl? In i bordershopen.  Handla. En drink står vid min sida när jag komner tillbaka. Tack.  Tack.  Kommer till Göteborg.  Full fart med fest på andra lång. Jag är mest solskygg på grund av inga solglasögon. Kommer hem. Lagar mat. Sover nog efter Morden i Midsummer. God natt. Vi hörs i morgon. Puss.

