Tänk om man skulle göra exakt allt en var tvungen till att göra. På samma dag. Gå upp tidigt en lördag eller söndag. Ingen sovmorgon. Ingen träning. Inget tvtittande. 
Men vem gör det? Orkar det? Allt i från till att vattna blommor till att köpa ett usb-minne. Beställa en ny dator. Köpa målarfärg. Storhandla. Gå ut med all återvinning, trots att det ligger lägligt bra när man ska till spårvagnen. På två ställen dessutom. Fila fötter. Ha. Gjorde jag i förrgår.
Lägga på nytt nagellack. Done baby!  Köpa nya växter till köket, då de inte ser för himla roliga ut. Ringa om en droppande kran i badkaret.  Nä. Jag orkar inte köpa en ny packning. Skruva upp ringklockan på ytterdörren som har ramlat ner. Fundera ut vilka man har lånat ut böcker till. Skriva en lista på allt man ska göra. Pimpa balkongen mer. Bestämma vilka kläder en ska ha kvällen innan, så en inte springer runt och sen ser ut som hej kom och hjälp mej. Ändra om belysningen på balkongen så att jag inte snubblar på sladden inne i vardagsrummet. Sätta upp taklampan i köket som jag köpte för en sisådär många veckor sedan.  Lägg till ett gäng saker. Borde skriva en lista för femtioelfte gången.

Vad jag gjorde igår? Solade solarium efter träning. Läste ett gäng timmar på balkongen, samtidigt som regnet strilade ner. Sen beställde jag grejer från lyko. Det kan jag göra.

Organiserad och strukturerad sägs jag vara, men ändå mycket som ligger. Men snart så.

