img_20160601_194853.jpgVarmt. Man längtar efter sol och värme. Hela året. Men på jobbet står luften still. Och jag sköljer fötterna i kallt vatten i duschen i omklädningsrummet för att bli kyld. För att bli klar i knoppen. Men på jobbet är det ändå bra. Vi skrattar, skojar och allt funkar fint. Du är kvittrig säger en kollega. Det skulle man kunna kalla dej. Fast, inte när jag har pms säger jag. Och vet hur jag kan vara. Fast har nog inte haft några såna tendenser på ett bra tag. På onsdagskvällen är det förbenat irriterat varmt på balkongen. Lite svalare på grund av fläktande i kväll. img_20160601_194919.jpgJag har börjat skriva en lista för saker som bara ligger. Vissa blir senare projekt, som lite extra målande i garderober. Möter H, also known as Toppluvan utanför jobbet under eftermiddagen. Fan. Nu? När jag tar en ciggpaus. Röker du? Frågar han och jag säger ibland. (För nä. Så mycket är det inte.) Ibland behöver man en paus kontrar jag. Ja säger han.  Och säger något om mitt jobb som jag inte hör riktigt. Han tar på sig hjälmen och jag går in för han kanske ändå inte skulle höra något, när han har störtkrukan på sig. Jag åker till gymmet efter jobbet. Och det finns ingen chans till ett bra cardiopass när det är och har varit så varmt. Tio minuter,  därefter styrka där jag gör så gott jag kan efter denna dag. img_20160601_194944.jpgHoppas på svalare vindar i natt. Puss.

 

