Mamma skickar foton på årets första smultron. Nästa gång jag åker ut till ön ska jag plocka rabarber. Och komma ihåg det, innan det är dags att åka hem. Ska även under semestern ta mej i kragen och plocka hallon och blåbär. Björnbär. (Det slutar alltid med att jag gräver runt i frysen nere i källaren och istället snyltar på färdigplockade bär och sylt. Min ömma moders sylt är fabulous. Speciellt rabarber&hallon)
Efter träning efter jobbet på tisdagen kommer jag hem. Duschar. Äter. Sen är det precis som om någon drar ner rullgardinen för ögonen. Lyckas ändå hålla mej vaken. Men nästintill orörlig i soffan. Det går lite över en timma, sedan är jag mer rörlig. Lite mer klar i knoppen. Har kommit på att jag vill hitta och köpa en gungstol som jag kan spraymåla. Sen tror jag att jag får måla lite extra på tv.bänken och på en stol. Arbetsdagen har varit bra. Nu är det även inte lika varmt inne och ute. Vi kom på att när det slash om det går åt skogen på jobbet, om något blir vajsing med något vi gör sjunger vi ge mej arseniiiik bababaaa ja, ni fattar hur humorn står till där inne….

