Lugna dagar. Så lugnt att jag är hemma i soffan vid halv fyra på måndagen. Och då har jag redan varit på gymmet och sedan duschat. Vid halv fem somnar jag. Jag vet inte varför. Men somnar, hamnar rakt in i en djup sömn och förblir i den i över en timma.  Varför somnar man lättast i soffan? Och inte i sängen? Tisdagen är lika lugn. Vi åker tidigare från jobbet. Jag åker och köper målarfärg. Kanske bra att ha hemma, om jag har lust att fixa till vissa av garderoberna som behövs målas lite extra inuti under semestern. Onsdag. Och tre arbetsdagar kvar på onsdagsmorgonen när jag åker tilla jobbet. Lugna arbetsdagar. Det gäller att hitta på saker att göra. Vilket faktiskt inte är så svårt egentligen. Men ändå svårt att ta tag i. Vila från träning tisdag och onsdag. Kaotiska tankar i sinnet. Ledsamhet och jag fick precis min mens. Ute regnar det. Men ändå ganska ljummet väder. Två dagar kvar. Sen semester. Bort från jobb. Bort från alldeles för tidiga mornar. Fyra veckor bort. 

