Ställer klockan tidigt. Meningen är gymmet strax efter de öppnar. Kaffe och smörgås och en pratstund med Ynglingen. Vaknar klockan nio och det blev ingen träning. Före detta kollega/granne M kommer förbi på en två kaffe vid elva. Hon stannar i över två timmar och vi har inte pratat och uppdaterat på ett tag. Hon frågar mej som vanligt varför jag har en magnet i pannan. Magneten som gör att omöjliga män alltid dras till mej. Skinn på näsan. Frågan som ofta ställs som en tanke hos mej också. Män som inte kan express themself. 


Jag går ner till hållplatsen en stund efter M har gått. Efter ett par minuter går jag in i en affär. Kommer ut med mörkgrå målarfärg. Börjar grundmåla och sedan sätta färg på två caféstolar. Även ett annat litet bord fick färg. Som jag målade vitt för ett tag sedan. På onsdag åker jag ut till ön. Bror med familj kommer från Bollnäs på torsdag eftermiddag. Hem igen på lördag dag. 

