Tvätten ligger i torktumlaren medan jag dricker en kopp kaffe. Jag har fortfarande någon slags stress inom mej, men den lägger väl sig när jag väl är ute på ön i eftermiddag. Där ute kan jag lägga allt åt sidan. Som kommer att bli en helt alena dag. Mina föräldrar kommer inte hem till huset förrän läggdags, och i morgon skulle de troligtvis in till stan innan min ena bror med familj kommer. Blir en lugn eftermiddag kväll. Behöver nog ändå slå en signal till N och höra om hon har tid att ses en sväng innan lördag. Barndomsvännen som jag aldrig träffar numera. Inte ens Flickan med hunden träffar jag längre. Något jag i alla fall ska göra är att plocka rabarber om det finns kvar, kolla alla vinbär och hallonbuskar. Läsa, lyssna på Sommar i P1 i efterhand. Måla naglarna. Gå powerwalks runt öarna. Ta det lugnt.

Vi hörs senare i kväll. Puss.

