Så vädret sa att hen skulle vara upp till tjugosju grader het idag. Och sol. Jag åsidosätter gymmet och drar på mej bikini och åker i väg till havet. För sola och bada det ska man. Molnigt. Och lite sol som glimtade. Det fläktar och även om solen inte bränner sådär jättemycket bakom molnen, så ligger jag kvar i fyra timmar på en klippa vid havet. Läser ut boken. Lyssnar på Kim Källströms sommarprat i P1. Dricker kaffe. Och bara tar det lugnt. wp-image-596616284jpg.jpegJag är en saltvattentjej. Och visst kan jag bada i sjöar, även om det inte riktigt känns som om en badar på riktigt. Men jag är uppväxt på en ö. Och det ska vara riktiga havskräftor. Inte kartongkräftor. Det ska vara riktig krabba. Inte crabfish, även om det är gott det med. Men alla Göteborgare borde väl tycka som jag? Mm, stekt strömming med stuvad spenat. Vid tretiden gav jag upp. wp-image-894486588jpg.jpegMolnen styrde lite för mycket över solen, och jag åkte och hämtade ett bokpaket på posten. Svettig och klibbig ler jag mot killen i kassan. Organiserar mina två vita bokhyllor.  Organiserar bokhyllan i sovrummet, rensar bort vissa örhängen, armband och halsband.  wp-image-1756824048jpg.jpegÄter Vatten melon.  Kollar på reprisen av Svt.s serie Saltön. Tredje säsongen som gick för länge sen. Börjar kolla på Indian Summers som hade sin första säsong förra sommaren. Är väldigt het.  Om fötterna.

