På lördagsmorgonen tar jag mej till gymmet. Det blir inte mycket aktivitet mer än kanske fyra övningar, då jag mötte en kvinna som var på samma boxpasset som mej förr. Vi pratar mycket och hoppas att boxpasset i höst ska vara bra.  wp-image-1026912738jpg.jpgPå kvällen möter jag upp M.W för middag på stan. Tiden går och jag får uppdatera vad som har hänt sedan sist. Jag får olika inputs i allt. Och även om de flesta har likadana sätt att tänka, så är det inte alla som har en likadan utgång och tankesätt. Om varför. wp-image-1644813042jpg.jpgKvällen går, ölen är uppdrucken och jag pluggar i hörlurarna och beger mej hemåt till bok och säng. Klockan ringer halv åtta, mest för att det tar ett tag för mej att komma igång. Vill dricka kaffe i lugn och ro innan jag tar på mej promenadskor. Då jag känner att det blir för varmt för cardio på gymmet, trots AC testar jag en ny powerwalksrunda ute. Där även en lång brant backe ingår som jag inte placerat mina fötter på, på flera år. Backen som jag alltid tittade ner på, i backen för att inte veta hur långt jag hade kvar till toppen. Backen, trottoaren där bilarna susar förbi bredvid. Med Johan Holmsäters (Friskis och Svettis grundare) sommarprat i lurarna powerwalkar jag. I sol. I blåst. I regn.  Jag som inte bryr mej om hur mycket kalorier jag förbränner utan kollar mer på kilometer och tid fick en bra runda. Nio komma trettioen kilometer på lite mindre än en och en halvtimma. Helt ok. En vecka kvar av semestern.  En vecka. Och jag undrar hur det ska bli. Hur det kommer att bli.

