Hörrni. I’ve  got to ask something. Häromdagen vaknade jag upp i en säng på ön. Märkte att jag hade ett rött märke på ena sidan låret. Kanske lika stor som en snusdosa. Det brände och kliade. Igår kväll mätte jag det illröda märket som nu hade blivit tjugotvå gånger tio centimeter stort. I morse var det tjugofem gånger femton centimeter. Jag är inte den som går till vårdcentralen om jag inte är sjuk. Men för säkerhets skull listade jag mej på en ny vårdcentral igår, i och med att jag inte har varit på den andra på två och ett halvt år. Alltså innan jag flyttade. Det gör inte ont. Förutom när jag ligger på sidan. Men är ömt. I går kväll låg jag på en fryst handduk en stund för att kyla ner märket. Har tänkt på överbliven färg på mina fladderbyxor som jag bara har använt två gånger. Har tänkt på om någon konstig insekt har flugit in och bitit mej, utan att jag känt något. Har försökt att komma på om jag ätit något konstigy, men inget jag inte har ätit innan. Kommer nog vänta tills helgen är över innan jag ber om hjälp, om det blir värre. Men jag som inte brukar bli rädd, börjar bli lite orolig. Vad kan det vara?  Det kan  vibrera lite också. 

