Helgen innan verkligheten börjar igen. Fyra veckors ledighet är slut och jag är nog tillräckligt utvilad för att börja jobba igen. Tror jag. Nästa vecka kommer att vara lugn. Inte förrän mitten på vecka trettiotre drar allt igång på riktigt. På onsdag har jag jobbat på det här jobbet i ett år. Det har gått fort det här året. wp-image-1844503331jpg.jpgJag träffar Ynglingen i stan för en fika. Han är hemma i ett och ett halvt dygn innan han drar vidare till Grekland. Han har fått reda på vilken anläggning han ska jobba på, och det blir bra. Han fick välja mellan tre, och tog en av dem som är inne i stan. (Dock en vecka till på hemmagymmet ) Lördagen kommer. Jag drar ut på en lång powerwalk. Hem. Duscha. wp-image-1007900532jpg.jpgÄta och sedan i väg till vårdcentralen. Efter en lång stund får jag träffa en läkare. Hans förvånade min över mitt stora illröda märke, som nu blivit ännu rödare. Näst intill lila. Och brister ut i ett wow! Han kallar till sig fler läkare och de har en del gissningar. Men är inte säkra.  Ett blodprov tas, penicillin skrivs ut. Och vi får hoppas på att det blir bättre om ett par dagar. Dock varken träning eller powerwalks på ett par dagar. wp-image-2109979807jpg.jpgDet blev ingen utgång på lördagen, men ett glas vin, lite olika sorters meloner med en vän hemma i lugnets stilla vrå fungerar bra det med.

