Välkommen tillbaka säger min enda manliga kollega, kramar om mej och säger medan vi går uppför trappan och välkommen till kaoset. Va? Jodå. Medan vi fick storstädning av ett företag under semestern, efter att vi lånat ut våra lokaler har det varit en del byggarbetare inne på jobbet. Innan och samtidigt. Som ännu inte är klara. De fixar i tak. De fixar ventilation, lufttrummor yadi yadi yadi. Efter att vi kollat ungefär tusen kontaktuttag hittade vi ett som fungerade, så vi åtminstone kunde brygga kaffe.(viktigt, tyvärr utan mjölk. Men det funkade med Oatly)  Alla våra saker som vi ställt undan,  var inte tillbaka på rätt plats. Jag hittade inte min vattenflaska. Stulen eller har jag gömt den tillräckligt väl? Och hur skulle vi klara av den här dagen om inte något fungerar?  Samt att vi inte vågade använda ett rum på grund av att det såg inte riktigt klart ut. Vi har pratat med byggarbetare, med två av våra chefer i telefon. Det löste sig tillslut i alla fall. wp-image-857511472jpg.jpgDagen har varit väldigt lugn förövrigt. Berättade om mitt stora röda märke, penicillin och strippade lite lätt för att visa. Andra gången jag fick visa för en annan kollega, (jag stod och kliade mej lite på låret) var vaktmästaren på plats helt plötsligt plus att chefen för byggarbetarna swischade in just då. Så nu har alla sett mina icke fina trosor som jag fick på mej i blindo i morse. Jag mår bättre i låret förövrigt. Men är fortfarande röd. Hälsar och kramar om några andra på jobbet. Drar från jobbet tidigare. Åker och kollar på säng. Känner. Ligger. Beställer. Och den levereras hem om ett par dagar.  Skruvar isär min nuvarande säng. Ner med sängstommen i källaren. (Madrassena bär jag ner senare) Till min nya säng har jag varken beställt sängstomme eller sänggavel. Vill ej ha. Men har en idé som faktiskt finns i källaren om jag skulle vilja ha en sänggavel. (Om den är lika lång) Gillar ju att fixa och dona. Passar på att slänga lite utemöbler som jag ej har använt sedan gamla lägenheten. Tar upp en grön bordslampa som passar in i köksinredningen. Förövrigt så mumsar jag på Vattenmelon just nu. Puss. Hörs sen.  PS.  Jag hade gömt vattenflaskan. Men den hittades.

