Festen skulle vara ute. Den blev inomhus. Regnet och blåsten gjorde så att det stora tältet över alla bord och stolar, blåste sönder. Och när festen väl började, så kom solen. Så inne var vi. Många människor. Och jag träffade många för första gången.  En bra fest. Dock sitter jag med lite betongkeps, men kanske det är så det ska vara. Efter en fyrtioårs fest. wp-image-1467937390jpg.jpgInte mindre än fyra av mina snygga starka långa naglar har gått av i helgen. Långt ner. Blir till att fila ner alla till kortkort.  Och börja om igen. Kanske bra, då de ändå hade gått av förr eller senare på grund av jobbet. Så sommarens snygga naglar försvinner. Henrik har försökt ta kontakt på jobbet. Torsdag och fredag.  Först såg jag honom inte, sen tittade vi på varann och samtidigt säger hej.  Sedan På hans sätt. Inte mitt. Det är Tears and Pearls har du lust att….    Tears and Pearls jag har fixat…..så du slipper göra det….   Tears and Pearls jasså, sitter du här och…. Tears and Pearls kom in i matchen nu och hämta…..  Försöka vara som vanligt, ler utan att ens reflektera det som har varit innan.  Utan att säga något om det. Fel sätt Henrik. Fel sätt. Jag har bara tittat på honom, förvånat, irriterad, utan att säga något. Och gått förbi honom. Pratar glatt med alla andra. Honom går jag bara förbi,  utan att hälsa. Jag känner Inte riktigt att det här är det sättet som är rätt. Visst. Jag vill kunna prata med honom. Vill prata. Men inte utan att han förklarar sig. Inte utan att vi pratar face to face. På riktigt. Kanske blir jag Tears and Pearls the bitch nu. Om det är nödvändigt. Det är väl nödvändigt. Och det här är en sån sak som jag mycket väl kan göra in public. På ett diskret sätt. Alla andra vet ju ändå.

