Söndagen går. Dammsuger och svabbar  i lägenheten. Åker och hämtar ett paket på posten. Äter mat. Släpar ner min stora madrass i källaren. Att jag ens fick in den själv i hissen är ett mirakel. Dock ställde jag den en bit i från mitt förråd. Börjar få lite ont i magen. Smärtan. Den smärtan när man vet att det här är inte mens eller ägglossningsvärk. Smärtan som man alltid känner igen. En timma senare kräks jag. Och kräks. Och som alltid känner man sig som ett litet litet barn som behöver hjälp och uppmärksamhet. Klapp på kinden. Så hjälplös. Behov av hjälp.wp-image-1625033697jpg.jpgMen varmvattenflaskan är min vän. Hjälper lite mot smärtan. Pratar in på en av jobbets mobiler om sjukdom. Och jag missar tyvärr studiedagen på måndagen. Och Det är typiskt. Hade velat vara med. Speciellt för att hela jobbet skulle vara ihop just en enda dag. För några år sedan laddade jag ner första säsongen av Ray Donovan på min gamla dator. Såg hela säsong ett på min nya igår. Påminns åter om att köpa en ny hdmi-kabel mellan dator Och tv.  Fyrtioåtta timmarsregeln gäller och jag är tillbaka på jobbet i morgon. Om inget oväntat händer. Ont i magen fortfarande dock.

