Onsdag. Halva veckan gjord av vecka nummer tre efter semestern. Jag pratar med hans kollega. Angående om eftermiddagen, som lika mycket angår dem båda. Utan att ens titta på Henrik. Som står ett par centimeter ifrån. Skulle det vara mycket lättare att bara vara som vanligt?  Jag kan inte. Inte nu. Jag kan inte bortse från saker. Jag funkar inte så. En gång till. Utan att få förklaring. Jag ser ett tidigare mönster, som fanns för ett par år sedan. Och han har väl något stört på sin sida med, eftersom han är sån här. (Även om det inte är en ursäkt) En av hans kvinnliga kollegor (vi har börjat prata mer och mer, men har ej sagt något själv om H)  följer mej mej blicken när han häromdagen går förbi mej. Han Säger något, men jag svarar inte. När han går tillbaka vänder jag ryggen mot honom, jag står fortfarande still. Ett par minuter senare ropar han mitt namn in i det rum dit jag förflyttat mej. Han behövde hjälp. Jag lyssnar inte. Och tillslut får en kollega besvara hans fråga. 

Träning tisdag onsdag torsdag. Styrka, då det fortfarande är för varmt för intensiv cardio. Powerwalk under helgen. Ska lägga på en extra runda någon av dagarna för att se hur lång tid det tar. Ynglingens sista dag på hemmagymmet i morgon. Nästa vecka börjar han i stan. Trist, men får träna där borta då och då. 

Jag sms.ar E.L om en sak idag. Lägger till vad som har hänt innan semestern på jobbet, eftersom jag inte hunnit prata med henne om detta. Varken under semestern eller nu när hon har börjat jobba i samma byggnad hus som jag.  Vi stod i dörröppningen förra fredagen. Hon på väg ut. Hans kollega M på väg in i det stora rummet på eftermiddagen. Vi pratar lite jag och E.L.  Hon säger att hon har spanat lite, vet vem Henrik är. Det hon säger sedan får Hans kollega M att dra stort på smilbanden. Det enda jag får fram med ett litet leende är det är ju som det är, får se. 

Mina vänner som hade spelning för en vecka sedan, spelar även på fredag. På en annan lite större pub. Sa att jag tyvärr inte kunde komma, då jag ska träffa Ias hemlis nu på fredag. Ska bli kul.  I dag har inte mindre än tre olika sagt att det är afterwork nu på fredag. Kvinnan i texten ovan, trots att hon inte kan gå själv, och två andra. Väldigt kul att de frågar i alla fall. Känner att de senaste månaderna har det blivit mer och mer prat med andra, som inte är mina kollegor, på ett bättre sätt. Lite mer avslappnat. Eller hur man nu ska säga. Men bra. Kul. 

