Lyssna till ditt hjärta som vet vad du känner, sjunger Friends under Bert Karlssons sommarprat som jag har i lurarna. När jag kom hem efter måndagens jobb och inlämning av skor och sedan H&M i Nordstan, drog jag av mej kjol och strumpbyxor. Satte på mej träningskläder och begav mej ut i solen för en powerwalk. Jag trodde inte jag skulle hinna till gymmet, innan tvätten skulle börja tvättas och duschen innan. Jag gnolar med i låten Friends sjunger. Sjunger med i texten tyst mellan de djupa andetagen som nog hörs mer än min dåliga sångröst. Jag fick mej en drös av dansbandslåtar under powerwalken. Men på något sätt blir man glad. Innan dusch och tvätt hinner jag till och med koka ihop en blandning av färsk riven ingefära, citron, honung och lök. En shot varje dag i förebyggande syfte. Femte september, det är kyligt på morgonen. Jackan hängs över armen på väg hem. Det är sol. Det är ok varmt. Innan dess hade jag fått ögonkontakt med Henrik. Blicken fastnade.  Vetenskapens värld i svt2 just nu handlar om nätdejting. Det här är intressant. 

