Så snart jag duschat klart sätter jag mej på balkongen. Öppnar boken jag inte läst på en vecka eller mer. Sol. Men rätt så blåsigt. Sjunker ner i soffan. Tar det bara lugnt. wp-image-1091865405jpg.jpgSå lugnt att jag nästan somnar, nästan slumrar till på tisdagseftermiddagen som är solig men blåsig. Men sen sätter tankar om ganska så mycket sätter hjärnan i arbete. Små pingpong bollar i olika färger leker, likt ett flipperspel med olika valörer beroende på vad jag kommer på. Beroende vad utgången är. Det är fortfarande rätt så stressigt på jobbet under mitt på dagen, och innan. Det är mycket. Förra veckan hade jag en släng av Dirty Dancing i mina meningar.  Meh, don’t put baby in a corner. Hallå.  This is my space, and this is your space. I caried a watermelon.  Of course med skrattet i halsen. Alltid är det något med allt bygge.  All ventilation. För något vajsing är det. Det är värre nu, innan de började innan sommaren. Ibland, vissa dagar. Ena dagen bra. Andra inte. Vattnet varmt. Vattnet kallt. Lampor som tänds och släcks utan att någon rör knapparna. wp-image-149155267jpg.jpgTur att det finns kaffe. Min kollega skaffade mej en ny kaffekopp. Och jag har fått väldiga fina komplimanger för mina läsglasögon som jag hade på mej idag. Sånt gör en mycket mycket glad. Även om det är stressigt och struligt just nu, håller vi modet uppe. Vi är ändå på något sätt ett skrattande arbetsteam som trivs ihop och det gör så mycket.  Att vi kan ha en grym jargong hos oss där vi kan skämta om varandras brister, eller något som vi gör. Det har också börjat prata om andra saker helt plötsligt som är lite förvånande. På onsdagseftermiddagen åker jag till gymmet efter att ha hämtat mina skor hos skomakaren. Jag kör intensiv styrka i sextio minuter och känner mej bra.

