Vi hade sagt att vi ska gå ut någon gång. Och eftersom jag inte kunde vara med på jobbets afterwork för två veckor sedan, bestämde vi igår. Jag hoppar av min spårvagn vid hennes hållplats och där byter vi linje. Vagnen åker genom centrum.  Party glada människor firar fredag.  Solen skiner och det är varmt för att vara en fredag i snart mitten på september. Ingen jacka på. Första gången vi två tjejer är ute tillsammans. Första gången som jag är ute med någon från jobbet som inte är min kollega. Och vi hade kul. wp-image-565461125jpg.jpgEtt par öl på en långgata på ett hörne. Prat om livet och relationer. Lite prat om jobb. Prat om dejting. Familjeliv. Vi bestämmer oss för att gå vidare. Ett gäng killar som är nittiotalister tar ton ton sekunden efter de stött på oss ute på gatan. Och vi följer med dem till puben som har billigaste ölen på gatan, där jag inte har varit på kanske en femton år. Och jag förstår varför. wp-image-555794784jpg.jpgVi dricker fiskenät som ena killen bjuder på, som jag aldrig skulle köpa själv och jag känner att vi är nog äldst på hela stället. Två billiga ljusa öl senare, en massa prat med de unga killarna tackar vi för oss och äter en hamburgare på Burger King. Vi åker runt stan med vagn. Hon kliver av ett par minuter innan min hållplats och vilken bra kvinna hon är. Verkligen bra, en toppentjej.

