Jag skulle egentligen bara dammsuga upp ett gäng döda getingar (som av någon anledning invaderat och kvartat hos mej från en dag till en annan) och annat bös på balkongen igår. Helt plötsligt sitter jag där,  iförd endast en något halvbrunblek kvinnokropp och linne, utan bh och rycker loss klick-trägolvet.  Bit för bit. Pö om pö. Dammsuger under och svabbar. Klickar ihop trätrallar. Drar ut soffan, kliver över, med dammsugaren och tar där med. Två timmar senare har jag fortfarande inte ätit sen lunch, svettig och vet inte vad jag ska göra först.  Landar senare i soffan och dör en smula.  

Kommer till jobbet torsdag morgon, vi diskuterar saker. Och vi måste göra om stora rummet. Pronto. Skulle gjorts förra året, men det händer ju inget? Nya möbler med mera, organisera om yadi yadi yadi. Åker och möter Ias hemlis. Lets go swim. Jag simmade väldigt mycket förr, men nu är det fem år sedan. Fyrtiofem minuter simning. En stund i bastun. Kommer hem. Har inte med mej bikinin. Alltså, ärligt. Vad har jag i huvudet? Låter kaffet bli fesljummet och jag åker tillbaka. De fanns kvar som tur var. Inser att någonstans ovanför eller på sidan om min balkong där jag inte ser, måste getingar ha en klubb där de ses för att umgås. För när jag satte mej på balkongen låg det sex stycken döda och halvdöda getingar och myste. 

