The unvited gympartner råkade jag ut för idag. Gillar att höra mej för om det är något jag undrar över, eller behöver hjälp. Dessutom finns det ju en del som man pratar med hela tiden, och ibland tränar med. Idag blev jag kallad för lilla gumman. Don’t you ever ever call me lilla gumman. Om jag inte ligger och grinar och är ledsen i soffan med ett glas rött handen. Skulle sätta mej på den sittande alternativt halvliggande benpressen, när det krånglade lite. Kommer fram två (helt okända för mej, säkert nya där) unga män, som precis använt maskinen. Lilla gumman behöver du hjälp? Du ser ut att kanske ha XX kg i vikt på den här maskinen. Nu är ju jag den som faktiskt kan hålla masken, så tackade nej vänligt, och ökade dryga sextio kilo mer än vad de hade när de använde den. Lilla gumman. Nejtack. 

