Mmmm. Bridget Jones also known as Tears and Pearls did it again. Efter våran lunch skulle jag slänga lite bös i en stor tunna. Den stod ganska långt bort, inte där den brukar. Först började jag sparka lite lätt på den,  så att den skulle flytta på sig. Ja. Det är jobbigare att gå och hämta en sån där lyftmaskin.  (Som den brukar stå på vid den tiden) När den inte flyttade på sig så himla mycket, tog jag tag i den med en hand Och liksom drog i väg den. Den flyttade på sig typ en meter, men hamnade på snedden. Ja, ni kan ju gissa själva vad som hände. Ganska så mycket bös hamnade på golvet. Och där ligger jag. Eller sitter på knäna böjd framåt, och försöker skrapa upp allt med handskar på händerna. Fläker ut det lilla jag har kvar av brösten eftersom jag hade min sommartröja på mej. Och den var visst rätt så vid när man böjer sig så. Tydligen. Likt Bridget Jones när hon hamnar i centrum i andra filmen när hon hamnar i gyttja alternativt åker ner för brandstegen med rumpan i vädret, står mina kollegor och skrattar med mej. Med fem stycken mobilkameror flashandes framför. Ja. Ok. Idag bjuder jag på mej själv. 

Hans kollega M frågar tidigare med hjälp av tummarna hur det är. Denna gång vet jag faktiskt inte riktigt vad han menar. Så gör lite blandade gester med tummarna. På eftermiddagen säger jag att angående mej själv är det tumme upp, tumme åt sidan. Tumme upp, tumme åt sidan.  Det varierar lite alltså. Men det är väl livet som är så. Huvudvärken är borta, och har varit på topp idag.  Mycket på topp. Annars vet jag inte. Han hoppas på tumme upp snart. 

