Det regnar. Naturligtvis. Med hösten kommer regn. Det blir ingen powerwalk på lördagsmorgonen. Heller inget gym. Ligger i soffan med mensvärk tills telefonen ringer. Vännen ringer och säger att hon kommer förbi innan vi ska åka till Jen för en födelsedagsmiddag. Upp och hoppa. Duscha. Fixa smink och kläder. Vi dricker ett glas vin. Prarar om det som kallas för relationer. Med tårar i ögonen säger jag det som man oftast bara tänker, men inte säger högt. Jag är hellre singel för resten av mitt liv, ensam. Än att vara i den sits, i den relationen du/ni har haft länge nu. Hon vet. Hon förstår.  Och hon vet att hon alltid kan komma hem till mej för en kopp kaffe. Eller en sovplats om det skulle behövas. Det regnar fortfarande ute och jag ger henne ett par handledsvärmare som mamma har stickat till henne i isländskt ull. Hon gläds åt dem och tackar.  wp-image-566022744jpg.jpgHem till fina Jen. En massa prat. Skratt, men även en sorgsenhet när C som har rakat huvud pratar om sin cellbehandling och hennes livmoderhalscancer. Men hon är stark och är glad ändå. Hon har en bra vecka. Denna vecka. Förrätten, huvudrätren och underbara blåbärspajen är god. wp-image-378832763jpg.jpgÖlen vinet likaså. Vi pratar om acceptans, viljan om hur livet ska fortsätta i en annan riktning än vad den är idag. Om mental förberedning om vad som komma skall. Om dejtingsajter, och C.O frågar varför jag inte har Tinder. Säger att jag är skeptisk till appen. Klockan närmar sig askungen tappar skon. Jag kramar hejdå. Pluggar in lurar I öronen.  wp-image-24792798jpg.jpgLånar ut en tändare till en kille innan vagnen går. Vi pratar på vägen hem. Han ler när jag ska gå av, och hoppas att han stöter på mej på vagnen igen någon gång.  Jag ler och säger ja, kanske det. Söndagsmorgon och det regnar fortfarande. På med träningskläder skor och mössa. Ut på en powerwalk och tänker all träning är bra träning.  Tänker ska man bara ta första bästa när det gäller dejting och sex? Bara för att? Bara för att få sig något. One night stand som när man var ung?  Leka ung. Ta första bästa för sex?  Because I need it now. Soon. 

