Innan jobb åker jag till tandläkaren. Fixar sprickan i tanden som man ens inte ser med blotta ögat. I många år har jag tänkt att byta tandläkare, eftersom jag får åka till andra sidan stan till mina gamla hoods. Men de är så goa där. 


Åker till jobb. Slänger i mej två Alvedon för att orka jobba, för att inte känna  efter hur jag mår. Jag är enveten och envis, men ibland kanske det är bra att vila trots allt.  Frisk. Förkyld. Frisk. Förkyld. Min höst. Många på jobbets olika yrken har det likadant.Nu är det dags att förgöra den en gång för alla. Ingen träning sedan i tisdags. Och kommer inte bli på ett bra tag heller. Duschar snabbt efter jobb. 


Åker ut till ön och mamma och pappa. Blir serverad ett glas vin. En whiskey senare på kvällen. Blir ompysslad.Sover elva timmar, något jag inte gjort på länge. Mina promenadskor får ligga kvar i väskan på övervåningen, och det blir en bok och en kaffe. 

