Fredagens kyliga blåst i eftermiddagssolen försvann. När jag promenerar ner till båten är det helt vindstilla. Nästan för varmt med halsduk tillsammans med jacka och tung väska på ryggen. Tung ja. Jag får med mej lite champagneglas i olika färger av mamma, efter att de renoverat entréhall, stor hall och vardagsrum har de inte plats för vissa saker. Så de glas hon fick av mej för x antal år sedan får jag tillbaka. Lite annat hamnade i väskan också. Resten går till secondhandaffären på ön.(borde by the way anordna en lördag då vi åker på loppisturné som vi gjorde i våras)   Åker in till stan. Nya målarpenslar,  sandpapper, skarvsladd, gångjärn (nej, ska inte pyssla med något just nu) och en ny plattång. Insåg för ett tag sedan att min proffesionella plattång som jag köpte när det var dyrt att köpa plattänger  (alltså när Jesus gick kortbyxor) inte är så himla proffesionell längre. Söndag sen eftermiddag, och jag kommer att tillbringa resten av den här dagen hemma. 

