Tio minuter efter Göteborg ligger det snö på marken Och skog utanför tågfönstret. Redan? tänker jag. Nåväl, vid Skövde station är snön som bortblåst. Insida vs utsida möter upp mej utanför spärrarna vid hennes tunnelbanestation. Tog  det ganska lugnt, stressen en fredag eftermiddag på Stockholms central och t-bana är ju som vanligt, med andra ord knökat. 


Har lärt mej att inte stressa där. Men jag blir bättre Och bättre ju mer åren går att hitta i Stockholmsdjungeln. Hem, ta det lugnt. Ta ett glas vin. Hälsa på J, hennes sambo. I väg till Liljeholmen för att handla. Senare ut i kylan som är ganska kall. Rå. Snö på väg. In på Svenska hamburgerköket för att äta en god hamburgare, en god öl.


 In på nästa ställe för en till öl. Hem till en fireball med gingerale.  Lördag sover vi. 


Lugn promenad  i kylan som jag inte är beredd på, mentalt så tar det väl en vecka att inse rå kyla och snö. Snön kom snabbt i år. 


Under kvällningen är det middag två tunnelbanelinjer bort. Underbar lammstek, och jag har ätit lamm fyra gånger på en och en halv vecka kommer jag på. Gott  vin. Mycket skratt och prat. På söndagen lagas det amerikanska pannkakor till frukost. 


Något jag inte ätit på länge. Jag och Mattkunken hann inte ses under lördagen, men äntligen sågs vi under söndagen innan mitt tåg hem.  Ett par år sedan sist.


 Och det var kul att sitta ner en stund med en två öl med honom innan avresa hem till Göteborg. Tack Insida vs utsida för en fin lugn givande helg! Och tack Mattkunken för att vi fick ses en liten stund! Kommer tillbaka  vår. Är nu på tåget hem. Vi har för en stund sedan passerat Katrineholm .  Hörs i kväll. Pusch och kram. 

