Lördag morgon. Frosten sitter på balkongfönstren. Jag tittar ut över räcket. Kyligt men vindstilla. Åker tre hållplatser och går in på hemmagymmet för näst sista gången. Jag gör bra ifrån mej. Kombinerar en och en halvtimma med crosstrainer, powerwalk och en del styrkeövningar för bål och rygg. En del squats som jag missat eller glömt de senaste veckorna. Mör i kroppen pratar jag med en tjej som jobbar extra, och likt mej är det hennes sista dag i morgon. Tar mej an lägenheten, våttorkar de ställen som man inte tar varje vecka. Slipat köksbordet, istället för att rolla, tar jag en av de nya penslar jag köpt för att måla en sista gång innan färgen i burken torkar ut helt. Hoppas på det bästa. Att det blir bra. Tre nya penslar köpte jag för ett tag sedan, fick även med mej ett par nya från verkstaden nere i källaren i huset på ön. En guldgruva där om man vill hitta saker. Jag sätter på filmen Miss Peregrines hem för besynnerliga barn.  För att sedan fortsätta med Ouija .  Kvällen kommer att fortsätta i det lugna.  Så mycket bättre i kväll i soffan. 

